Pozycjonowanie sklepów – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie sklepów – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem, który należy wykonać w celu lepszej widoczności naszej marki w internecie. Nie dla każdego proces ten jest w pełni zrozumiały i wciąż budzi wiele niejasności. Wiedza na temat pozycjonowania jest niezwykle przydatna, szczególnie, gdy jesteśmy właścicielami danej witryny i planujemy zlecić jej pozycjonowanie. W tym artykule rozwiniemy nieco ten temat i rozwiejemy najczęściej pojawiające się wątpliwości. 

Czym jest pozycjonowanie sklepów w internecie?

Pozycjonowanie stron www ma przede wszystkim na celu zwiększenie pozycji naszej witryny w wyszukiwarce Google. Składa się ono z działań on site — bezpośrednio na stronie, a także off site, czyli poza stroną, w tym przypadku sklepem internetowym.

Przyjmuje się, że może występować nawet około 200 czynników, wpływających na to, jak potraktują nas algorytmy wyszukiwarki Google. Będzie to rzutowało na pozycję, na której umieszczona zostanie nasza witryna. Im wyżej, tym większa szansa, że użytkownik znajdzie naszą stronę i dokona zakupu.

W związku z tym powinniśmy dopasować i prawidłowo ustawić poszczególne elementy w, by nasz sklep wyglądał ciekawie, nieszablonowo i był atrakcyjny nie tylko dla wyszukiwarki Google, ale również użytkownika, czyli naszego potencjalnego Klienta.  Optymalizacja e-sklepu on page, opierają się na odpowiedniej konfiguracji oraz dostosowaniu. Musimy więc dobrać najlepsze frazy kluczowe, które będą kierowały na naszą witrynę. Ogromną rolę odgrywają także teksty SEO i ogólny content.

Nie mniej istotne jest ciągłe usprawnienie działania i wydajności serwisu, uproszczenie struktury zarówno witryny, jak i kodu HTML, który za nią stoi.

Elementy multimedialne na stronie muszą być prawidłowo opisane, natomiast kategorie i podkategorie powinno się okrasić odpowiednim tytułem i tekstem SEO w formie opisu kategorii. Wcześniej wspomniane działania off page, to między innymi link building- pozyskiwanie linków zwrotnych, który sprowadza ruch na witrynę. Jest to swoistym uwiarygadnianiem jej adresu, dlatego może odegrać znaczącą rolę dla naszego biznesu.